فندک

معرفی موزه زیپو

سلام به تمامی همراهان عزیز فروشگاه اینترنتی دیجی لایتر.  در مقاله امروز سعی داریم به معرفی موزه زیپو بپردازیم.پس با این مقاله همراه ما باشید و نظرات خود را برای ما بنویسید.

مقدمه

هر کالایی یک خواستگاه خاصی دارد که اکثر مردم آن کالا را با نام اون منطقه می شناسند و تا اسم اون کالا یا مکان می آید ذهن انسان به اون سمت کشیده می شود.به عنوان مثال وقتی حرف از سیگار برگ می شود نا خود اگاه نام کوبا در ذهن ها نقش می بندد یا قهوه را اکثریت مردم با نام برزیل می شناسند.مهد و خواستگاه فندک هم شهر برادفورد است و موزه زیپو در این شهر قرار گرفته است.حال با هم به معرفی این شهر و موزه زیپو می پردازیم.

برادفورد ، پنسیلوانیا نه تنها مهد فندک های زیپو است ، بلکه تعهد به هنر و کیفیت و مترادف با (ساخت آمریکا) است.

 

این شهر حدود 9000 نفر جمعیت دارد اما هر ساله صد ها هزار گردشگر و علاقه مند به این شهر کوچک می آیند و از موزه زیپو دیدن می کنند . علاقه مندان از سراسر آمریکا و جهان هر ساله به این موزه می آیند و با تاریخچه غنی این فندک ها آشنا می شوند و در فستیوال های کمپانی زیپو یا معرفی فندک های جدید زیپو شرکت می کنند.

این موزه 4000 متری علاوه بر موزه، کلینیک تعمیرات جهانی زیپو و فروشگاه های فروش فندک و محصولات جانبی زیپو از قبیل بنزین ، فیتیله ،سنگ و … در خود جای داده است.14 فندک خیابانی سفارشی زیپو در مسیر منتهی به ساختمان قرار دارد.درب ورودی ساختمان موزه زیپو به شکل فندک زیپو طراحی شده است.بالای ساختمان ورودی یک فندک 40 فوتی با شعله نئون تپنده در کنار یک چاقوی بزرگ Case Canoe که یکی دیگر از نماد های این شهر است قرار دارد.ماشین کرایسلر معروف زیپو با دو شعله بر فراز آن یکی دیگر از جاذبه های موزه است که در محوطه موزه خودنمایی می کند.

 

 

 

 

 

 

 

موزه زیپو

اولین بار در اواخر سال 1993 موزه با نام Aptly افتتاح شد و در کنار موزه محصولات زیپو نیز به فروش می رسید.اما این موزه بسیار کوچک بود و با توجه به سیل جمعیت و استقبال فوق العاده برای خدمت رسانی کافی نبود.در سال 1995 مسئولان طرح جدیدی برای گسترش فضای موزه و فروشگاه در نظر گرفتند و در 18 جولای 1997 هم زمان با جشن 65 سالگی زیپو این مجموعه توسعه یافته بازگشایی شد.این رویداد سه روزه با حضور 8000نفر از علاقه مندان و گردشگران برگزار شد و همگان از این فستیوال لدت بردند.موزه جدید Zippo/Case Museum نام گرفت.

Case یک کمپانی باسابقه در تولید چاقو است که در سال 1889 شروع به کار کرد و اکنون مالکیت آن با کمپانی زیپو است و محصولات آن در کنار فندک در این موزه قرار دارد.

این موزه سالیانه میزبان بیش از 100000 بازدید کننده است.کلکسیونر ها و گردشگرانی از سراسر آمریکا و بسیاری از کشور های دیگر نظیر ژاپن ، کره ،انگلیس ، ایتالیا ، آلمان ، برزیل ، فرانسه به این منطقه سفر می کنند تا با تاریخچه غنی این دو برند مشهور آمریکایی آشنا شوند.

 

 

 

همان گونه که خرید اولین فندک زیپویتان در یادتان مانده،قطعا اولین بازدیدتان از این موزه زیبا نیز در ذهنتان نقش خواهد بست.در این موزه نمایشگاه هایی نظیر (یک متحد برای متفقین ، جستجو در مورد نقش و مشارکت زیپو در تلاش آمریکا در خلال جنگ جهانی دوم ، بهترین بازیگر نقش مکمل تمام دوران ،Zippo Rocks که مجموعه ای تکان دهنده از نقش Zippo در موسیقی در طول سال ها است) و چند نمایشگاه دیگر وجود دارد. در این موزه بینندگان با نحوه ساخت فندکهای زیپو از نزدیک آشنا می شوند و البته بر طبق شعار زیپو ( فندک شما کار می کند در غیر این صورت برای شما تعمیر خواهد شد ) می توانید رایگان ، زیپو های خود را سرویس کنید. در کنار این خدمات بینندگان میتوانند از مدلهای مختلف کمپانی زیپو دیدن کنند. علاوه بر این در این موزه غرفه ای هست برای خرید فندک های تولید محدود و کمیاب که با تایید شرکت در مزایده های موزه شرکت داده می شوند. موزه بخشی از درآمد حاصل از فروش مزایده فندک زیپو  را به امور خیریه می دهد.

شرکت زیپو 2 مدل فندک با طرح و نشان موزه زیپو به بازار عرضه کرد.در جولای سال 2017 زیپو در جشنی به مناسبت بیستمین سالگرد بازگشایی موزه از این دو فندک رونمایی کرد. اولین فندک بصورت گسترده و با کد 056488-250 عرضه شد که بر روی آن لوگوی موزه زیپوکیس حکاکی شده و اکنون نیز در غرفه های زیپو به فروش می رسد.اما فندک دوم که به مزایده گذاشته شد؛ با طرحی متفاوت از فندک اول، یک مدل لیمیتد بود که به صورت محدود تولید شد. نکته جالب توجه در مورد این فندک خاص این است که تنها 100 عدد از این فندک تولید شده است. در بین تولیدات محدود زیپو، رقم 100 بسیار کم و ویژه است و همین موضوع به اهمیت و جایگاه موزه در میان مسئولان زیپو اشاره دارد.

 

این دو فندک از سری آرمورکیس و با بدنه سنگین هستند و بر روی بدنه “های پولیش” و با روکشی از جنس کروم،تولید و عرضه شدند.بخشی از درآمد حاصل فروش این فندکها برای کمک به کودکان سرطانی اختصاص داده شده است.

اگر تا به حال با خود فکر می کردید که چرا برند زیپو با بقیه برند های فندک فرق می کند و در صدر فندک های لوکس قرار دارد ، فکر می کنم اکنون جواب آن را گرفته اید.زیپو تنها به دلیل سابقه و نام معتبر در این جایگاه قرار نگرفته است بلکه در کنار این عوامل،عامل های دیگری همچون خلاقیت در تولید و فروش و همینطور حس مسئولیت در قبال مشتریان و اهمیت به دیدگاه علاقه مندان ، نقش داشته است.

فروشگاه اینترنتی دیجی لایتر آماده است تا به شما کمک کند تا با خیالی آسوده اقدام به خرید فندک های اورجیال بفرمایید. تمامی محصولات ارائه شده در سایت با گارانتی معتبر و ضمانت اصالت کالا تقدیم شما می‌گردد تا تجربه ای بی‌نظیر از خرید فندک داشته باشید !همچنین شما میتوانید محصولات جانبی نظیر بنزین ،فیتیله،سنگ و پنبه نمد را از فروشگاه ما تهیه کنید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *