آموزش استفاده

راه های تشخیص فندک اصل و تقلبی

سلام به تمامی همراهان عزیز فروشگاه اینترنتی دیجی لایتر.  در مقاله امروز سعی داریم به بررسی راه های تشخیص فندک های اصل و تقلبی بپردازیم.پس با این مقاله همراه ما باشید و نظرات خود را برای ما بنویسید.

مقدمه

تمام افراد سیگاری طبیعتا علاقه خاصی به فندک های زیپو دارند و این علاقه در خیلی از افراد غیر سیگاری به دلیل کلکسیونی بودن فندک زیپو هم وجود دارد.همه ما دوست داریم در جمع وقتی از فندک زیپویمان استفاده میکنیم توجه افراد حاضر در جمع را به سوی خود جلب کنیم.فندک های زیپو به دلیل تاریخجه خاص و بی نظیر بودنشان یک حس قدرتمند به انسان منتقل می کند که بسیار دلنشین است.حال فرض کنید فندکتان را روشن می کنید و فردی در جمع به شما بگوید فندکتان اصل نیست،قطعا حس ناخوشایندی به شما دست می دهد و نگاه افراد و خنده زیر لبشان آزارتان می دهد.پس باید راه های تشخیص فندک اصل و تقلبی را یاد بگیرید تا به راحتی تشخیص دهید و دچار اشتباه در خرید فندک نشوید.

راه های تشخیص فندک های تقلبی و اصل

فندک های تقلبی نیز به مانند فندک های اصل تنوع فوق العاده ای دارند و در کارگاه یا شرکت خاصی تولید نمی شوتد.فندک های اصل چند موءلفه و نشان برای شناسایی دارند.فندک های فیک نشانه های زیادی دارند که ثابت می کنند فیک هستند اما به طور کل هر فندکی که حتی یک مورد از نشانه های فندک اصل را نداشت تقلبی محسوب می شود.

قبل از پرداختن به نشانه های فندک اصل این نکته را خاطر نشان می شویم که شما می توانید با خرید از فروشگاه های معتبر ریسک خرید فندک تقلبی را به صفر کاهش دهید.

شما به 5روش میتوانید فندک اصل را از تقلبی شناسایی کنید که به تک تک آن ها می پردازیم.

1- تاریخ ساخت زیپوها

یکی از مهم ترین راه های تشخیص فندک های زیپو کدهای ماه و سال تولید زیپو است که در قسمت زیر فندک حک شده است.

طریقه خواندن کد ها به این صورت است که عدد سمت راست عدد سال تولید است و نوشته سمت چپ معرف ماه تولید است.

این کد ها از سال 1958 به فندک های زیپو اضافه شد و از همان موقع بعضی فندک ها به دلیل حفظ کیفیت با گذشت زمان قیمتی شدند و فندک های زیپو تبدیل به کالای ارزشمند و کلکسیونی شدند.

در شروع با نقطه و بعد به وسیله حروف لاتین و امروزه از عدد و حروف انگلیسی استفاده می شود. حرف A معرف اولین ماه میلادی، حرف B معرف دومین ماه میلادی و تا آخرین ماه که با حرف L نمایش داده می شود.پس اگر به عنوان مثال فندکی دیدید که در سمت راست عدد 97 نوشته بود(به معنای تولید سال 1997) بدانید این فندک قلابیست چون از جدول زیر میتوانید تشخیص دهید فندک سال 97،با نشان XIII به بازار عرضه شده است.

2- بررسی مغزی های تقلبی

مغزی فندک مهم ترین بخش یک فندک است.اگر کیفیت مغزی پایین باشد آتش مناسبی به شما نمی دهد.جزییات کیفیت ساخت مغزیها در طول سال ها، مدام تغییر کرده است.پس کارکرد زیپو شما بستگی به مغزی فندکتان دارد.مغزی ها از اجزای متفاوتی تشکیل شده اند که به آن ها می پردازیم.

  • بدنه مغزی اصل به شکل مستحکمی بر روی هم قرار گرفته و جوش خورده است و لبه های فلزی همسانی دارند.
  • نمدهای مغزی در مدلهای تقلبی باریک تر از اصلی هستند و همچنین پنبه ها فشردگی کمتری دارند. یک نمد استاندارد ضخامتی در حدود 7 الی 8 میلیمتر دارد.
  • بر روی بدنه مدل های تولیدی که قبل از سال 2010 هستند این عبارت را می بینید: MADE IN ZIPPO U.S.A​از سال 2010 به بعد این عبارت به این شکل بر روی مغزیها نشست: ZIPPO MADE IN U.S.A​                 
  • اگر فندکتان با توجه به سال تولید این عبارات را نداشت فندک شما تفلبی است.
  • بر روی بدنه مغزی باید تاریخ تولید آن مانند قسمت زیرین زیپو دیده شود. اما چون خط تولید مغزیها با بدنه جداست؛ همیشه این اعداد و حروف با کدهای زیپو هماهنگ نیستند.پس این مورد جزو نکاتی نیست که از آن برای تشخیص فندک زیپو اصلی از تقلبی استفاده شود.اما اگر کدی روی مغزی نبود بدانید که مغزی تقلبی است.

3-اسکن بارکد جعبه زیپو

در پشت جعبه های زیپو یک بارکد وجود دارد که اطلاعات زیادی از فندکتان به شما می دهد و می توانید با این بارکد از اصالت کالای خود مطمئن شوید.فندک های تقلبی این بارکد هارا ندارند.لازم است تاکید کنیم که تمامی فندک های زیپو  موجود در سایت دیجی لایتر اصل و با جعبه اصل تحویل داده می شود.

4- قیمت زیپوها

شما با وارد کردن کد فندکتان در سایت می توانید قیمت دلاری فندک را ببینید و حدود قیمت را بفهمید.

فندک های ارزان به احتمال بالا تقلبی هستند.البته باید ذکر کرد که قیمت بالا هم دلیل بر اصل بودن فندک نیست.

5- بررسی بدنه زیپوها

یکی از نکاتی که خیلی باید توجه کرد، اندازه ظاهری فندک های زیپو است.

اغلب نمونه های تقلبی معمولا بلند تر و کمی باریک تر هستند.همچنین ضخامت آنها مثل نمونه اصل نیست و ضخامت کمتر یا بیشتری دارند.

در کنار این مسائل به کیفیت بد چاپ و حکاکی هم باید توجه کرد.

مورد دیگر جوش لولا بر روی در و بدنه فندک است که در نمونه اصلی این جای جوش تقریبا به شکل یک بیضی و محو است.

در بسیاری از نمونه های تقلبی جای جوش به شکل دایره است.

در پایان این 5مورد نکته ای به شما خاطر نشان می کنیم که اگر بدنه زیپو شما از داخل حالتی شبیه به زنگ زدگی دارد و گمان می کنید که فندکتان تقلبی است،به شما این اطمینان را می دهیم که فندکتان اصل است و این زنگ زدگی نیست بلکه رنگ برنج بدنه است.

تقریبا بیش از 90% فندک های زیپو بدنه شان از جنس برنج است و زیپو این بدنه هارا آبکاری می کند.

قسمت بیرونی بدنه کامل آبکاری میشود اما قسمت داخلی کامل آبکاری نمی شود.

برای همین اثر رنگ قرمز و طلایی برنج بدنه در داخل قالب و سر زیپو باقی می ماند. بنابراین در زیپو های بدنه برنجی، رنگ طلایی برنج داخل قالب، نشان از اصل بودن آن است.

در پایان امیدواریم این روش ها در تشخیص اصل یا تقلبی بودن به کمک شما آیند.

هرچند بهترین و مطمئن ترین راه خرید از فروشگاه های معتبر است.

فروشگاه اینترنتی دیجی لایتر آماده است تا به شما کمک کند تا با خیالی آسوده اقدام به خرید فندک های اورجیال بفرمایید. تمامی محصولات ارائه شده در سایت با گارانتی معتبر و ضمانت اصالت کالا تقدیم شما می‌گردد تا تجربه ای بی‌نظیر از خرید فندک داشته باشید !همچنین شما میتوانید محصولات جانبی نظیر بنزین،فیتیله،سنگ و پنبه نمد را از فروشگاه ما تهیه کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *