آموزش استفاده, دسته‌بندی نشده

تعمیر و نگهداری فندکهای زیپو

سلام به تمامی همراهان عزیز فروشگاه اینترنتی دیجی لایتر.  در مقاله امروز سعی داریم به راه های تعمیر و نگهداری فندکهای زیپو بپردازیم.پس با این مقاله همراه ما باشید و نظرات خود را برای ما بنویسید.

مقدمه

حتما شعار معروف زیپو ( فندک شما کار می کند در غیر این صورت برای شما تعمیر خواهد شد )  به گوشتان خورده است. فندک های زیپو به طور معمول خیلی دیر خراب می شوند و اکثر قطعات آن با تعویض به خوبی کار می کند.

زیپوها در صورت خراب شدن لولا ها و شکستگی بخشهای مختلف آن به صورت رایگان توسط فروشگاه های معتبر زیپو تعمیر می شوند. ذکر این نکته حائز اهمیت است که خرابی فندک در زیپو های اصل به مراتب بسیار کمتر از مدل های تقلبی است. اما برای نگهداری زیپو و جلوگیری از خرابی زودهنگام چند کار را بایذ انجام دهید.

  • شارژ کزدن فندک با بنزین اصل زیپو
  • تعویض فیتیله
  • تعویض به موقع سنگ فندک
  • برس زدن فندک برای زدودن دوده و زنگ زدگی

1_شارژ کزدن فندک با بنزین اصل زیپو

یکی از راه های تعمیر و نگهداری فندکهای زیپو شارژ با بنزین اصل است . از پر کردن فندک خود با سوخت هایی نظیر نفت ، بنزین های مارک های تقلبی و سوخت های رایج دیگر خود  داری کنید و فندک خود را با بنزین زیپو که اصالت آن تایید شده است پر کنید . اگر از سوختهای دیگر برای زیپو استفاده کنید شما به شعله مناسبی نخواهید رسید و تا مدتها و تا زمانی که اثری از این سوخت ناهمگون در فندک شما باشد، شما شعله مناسبی نخواهید داشت و همچنین ممکن است فندک شما از امنیت برخوردار نباشد . برای پر کردن فندک ابتدا باید مغزی را از بدنه جدا کرد . در انت

های مغزی نمد نگهدارنده زیپو وجود دارد که پنبه زیپو و فتیله را محافظت می کند. بر روی این نمد یک سوراخ قرار دارد که برخی از آن برای ورود بنزین به فندک استفاده میشود. اما شما از این سوراخ برای شارژ استفاده نکنید. این سوراخ برای نگهداری سنگ زاپاس در فندک شماست. همچنین امکان آغشته شدن نمد به بنزین وجود دارد و این خوب نیست. پس گوشه نمد را به آرامی بالا میدهیم و پنبه های داخل مغزی را میبینیم. پس بنزین را به روی پنبه ها خالی کنید. اکنون می توانید از فندک زیبایتان استفاده کنید .مقدار بنزین استاندارد برای یکبار شارژ زیپو را میتوان به اندازه 6 یا 7 ثانیه تخمین زد. سر بنزین را داخل پنبه فرو کنید و تا 7 ثانیه مخزن بنزین را فشار دهید تا بنزین به پنبه ها انتقال پیدا کند.

2_تعویض فیتیله

فیتیله جزء اجزایی از فندک است که دیر به دیر نیاز به تعویض دارد. اگر سر فیتیله فندک دوده زیادی گرفته باشد شعله مناسبی نخواهید داشت . فیتیله در صورت داشتن دوده زیاد، جرقه های زیپو را خوب جذب نمیکند و در آتش زایی اختلال ایجاد میکند. برای برطرف کردن این مشکل نیاز به تعویض فیتیله ندارید. شما میتوانید با یک دم باریک فیتیله سیاه شده را از سر مغزی زیپو بگیرید و به آرامی و به اندازه یک سانتیمتر از مغزی بیرون بکشید. پس از آن قسمت دوده گرفته را با یک قیچی تیز کات میکنیم. فیتیله دارای سیمهای مسی است برای همین قیچی شما باید تیز و قوی باشد تا فیتیله پو

د پود نشود که این باعث کاهش عمر فیتیله خواهد شد.

اما در صورتی که فیتیله تمام شود؛ میبایست فیتیله جدید جایگزین شود. توصیه زیپو این است که از فیتیله تا دو یا سه بار بیشتر کات نکنید. چون خاصیت آغشته شدن به بنزین برای فیتیله های کوتاه بسیار کمتر است تا فیتیله بلند و این برای داشتن یک آتش نرمال مشکل زا خواهد بود.

برای تعویض فیتیله باید مغزی زیپو را از قالب خارج کنیم. در قدم اول نمد انتهای مغزی را خارج  میکنیم. برای اینکار باید  پیچ سنگ چخماق را باز کنیم و خارج کنیم. پس از آن نمد انتهایی نیز خارج میشود. در این مرحله ما پنبه های نگهدارنده بنزین را میبینیم که به صورت دسته دسته در مغزی قرار گرفته است. یکی یکی این پنبه ها را با دم باریک یا موچین خارج میکنیم. کم کم فیتیله کوتاه ظاهر میشود در میان پنبه ها. با دم باریک فیتیله را از مغزی خارج میکنیم. فیتیله زیپو را از بسته بندی خارج میکنیم. سر فیتیله را با دست میپیچانیم تا حالتی باریک و تیز پیدا کند و بعد آن را به سمت سوراخ فیتیله راهنمایی میکنیم. وقتی فیتیله را جایگزین کردیم دوباره پنبه ها را در مغزی قرار می دهیم. توجه داشته باشید که فیتیله باید در بین پنبه ها در حرکت باشد و نباید فیتیله را در قسمت سر مغزی و قسمت بالا جمع کنیم؛ تا بنزین از هر جایی به فیتیله دسترسی داشته باشد و آتش زایی سریع اتفاق بیافتد.

3_تعویض به موقع سنگ فندک

سومین راه  تعمیر و نگهداری فندکهای زیپو تعویض سنگ است . برای آتش مناسب نیاز به جرقه کافی و مناسب است

. و برای تولید جرقه سنگ فندک باید بلند و اندازه باشد که به خوبی با چرخ زیپو اصطکاک پیدا کند . پس سنگهای کوتاه شده را با سنگهای نو تعویض کنید. برای ا

ینکار مغزی زیپو را از قالب خارج میکنیم. در زیر مغزی یک پیچ تعبیه شده است. پیچ را باز کنید و مغزی خارج کنید. در انتهای پیچ، فنر و سنگ را می بینید که کو

تاه شده. سنگ جدید را جایگزین کنید و پیچ را ببندید. در مورد سنگهای زیپو نیز باید به این نکته اشاره کرد که از سنگهای مخصوص زیپو استفاده کنید.

چون قطر این سنگها مناسب با زیپو تهیه شده و قدرت پرتاب جرقه خوبی هم دارند. جدا از آن در یک بسته بندی مناسب عرضه می شوند.

4_برس زدن فندک برای زدودن دوده و زنگ زدگی

فندکتان را هرگز نشویید . در قسمت بدنه ما با زنگ زدگی به خاطر داشتن روکش کروم روبرو نیستیم. اما در قسمت مغزی داستان متفاوت است. در مغزی علاوه بر داشتن دوده گاهی با زنگ زدی نیز روبرو خواهیم بود در صورت تماس با آب. دوده و زنگ باعث کندی و مشکل در روند آتش زایی خواهد بود. بنابراین برای بهتر کار کردن زیپو یک برس سیمی نازک را بردارید و به آهستگی بر روی قسمت چرخ زبر زیپو به حرکت درآورید. زنگ زدی و دوده ها بعد از کمی برس زدن پاک می شوند و فندک شما به اصطلاح جان تازه ای می گیرد و بهتر کار میکند.

حال به فندک خود نگاهی بی اندازید و اگر موارد بالا را دارا بود سربعا دست به کار شوید و فندک زیبایتان مرمت کنید.راز داشتن یک فندک ایده آل چند ساله همین نکاتی بود که گفته شد.

فروشگاه اینترنتی دیجی لایتر آماده است تا به شما کمک کند تا با خیالی آسوده اقدام به خرید فندک های اورجیال بفرمایید. تمامی محصولات ارائه شده در سایت با گارانتی معتبر و ضمانت اصالت کالا تقدیم شما می‌گردد تا تجربه ای بی‌نظیر از خرید فندک داشته باشید !همچنین شما میتوانید محصولات جانبی نظیر بنزین ،فیتیله،سنگ و پنبه نمد را از فروشگاه ما تهیه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *