فندک

تاریخچه برند پورشه دیزاین

سلام به تمامی همراهان عزیز فروشگاه اینترنتی دیجی لایتر.  در مقاله امروز سعی داریم به معرفی تاریخچه برند پورشه دیزاین بپردازیم.پس با این مقاله همراه ما باشید و نظرات خود را برای ما بنویسید.

شرکت پورشه دیزاین در سال 1972

توسط پروفسور “فردیناند آلکساندر پورشه” با کمک همراهانی که از خلاقیت و دانش فنی خود استفاده می کردند، تاسیس شد و هم اکنون با سابقه ای چند ساله همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد. دفتر مرکزی این شرکت در شهر لودویگزوبورگ، آلمان قرار دارد.این شرکت در ایتدای کار خود در سال 1950 لوازم جانبی ماشین را تولید میکرد.گروه پورشه دیزاین (Porsche Design Group) یک شرکت طراحی آلمانی است که در زمینه تولید فندک و انواع کالاهای لوکس فعالیت دارد. این برند شناخته شده با سابقه 40 ساله علاوه بر فندک محصولاتی نظیر عینک، عطر، ادکلن، پیپ ، قطب نما ، جواهر ، کیف پول ، پوشاک ، کفش ، ساعت و لوازم لوکس دیگری را تولید می کند.

 

 

 

 

 

کیفیت و طراحی محصولات در بالاترین سطح ممکن است و از مواد درجه یک در ساخت این محصولات استفاده می شود.گروه فولکس واگن با خرید ۱۰۰% سهام شرکت پورشه هولدینگ در ژوئیه ۲۰۱۲ از شرکت های زیر مجموعه پورشه شد و از آن تاریخ مسئول بخش فروش خودروهای پورشه شد.پیش‌از آن در دسامبر ۲۰۰۹ فولکس واگن۴۹٫۹درصد از سهام کمپانی اصلی پورشه را نیز خریداری کرده بود.از سوی دیگر شرکت پورشه اس‌ای با در اختیار داشتن ۵۰٫۰۷٪ درصد از سهام، به‌عنوان بزرگترین سهام‌دار این گروه شناخته می‌شود. خانواده پورشه و خانواده پیک به‌طور مشترک، با در اختیار داشتن ۵۰٫۰۱ درصد خودروسازی پورشه، مالک اصلی آن به‌شمار می‌آیند. بخشی از سهام شرکت پورشه نیز، در بازار بورس المان معامله می‌شود.

 

 

 

 

تاریخچه 

در سال 1931 فردیناند پورشه در شهر اشتوتگارت شرکت پورشه را تاسیس کرد.این شرکت در ابتدای راه در زمینه طراحی و توسعه موتورهای اتومبیل، همچنین ارائه خدمات مهندسی و مشاوره، فعالیت خود را آغاز نمود و در سال‌های نخست، اکثر مشتریان پورشه را شرکت‌های خودروسازی همچون: آئودی، مرسدس بنز، دکاو، اوپل، واندرر، دایملر-بنز و اتو یونیون تشکیل می‌دادند.

 

 

 

 

 

 

 

یکی از نخستین طرح‌هایی که شرکت تازه تأسیس پورشه در آن مشارکت نمود، پروژه‌ای تحت عنوان فولکس‌واگن بود، که در زبان آلمانی به معنای ماشین مردم است. در 1935 شرکت پورشه و مشخصاً فردیناند پورشه، از سوی دولت آلمان نازی، برای طراحی نخستین اتومبیل فولکس‌واگن، دعوت به‌کار شد، این خودرو، فولکس‌واگن بیتل نام داشت، که امروزه به‌عنوان یکی از موفق‌ترین اتومبیل‌های تولید شده در تاریخ خودروسازی شناخته می‌شود.

فری پورشه فرزند فردیناند نیز نقش زیادی در شکوفایی این برند داشت.فری ریاضیات را در مدرسه و مکانیکی را در کارگاه پدر آموخته بود.

دوران جوانی فری پورشه هم زمان با به قدرت رسیدن هیتلر در آلمان و فراخوان او برای بازسازی صنایع بود. هیتلر می‌خواست که آلمان سریع‌ترین اتومبیل‌ها را بسازد؛ بنابراین کارخانه‌های خودروسازی را از کمک‌های دولتی برخوردار نمود. در این شرایط بود، که از سوی هیتلر، دعوتنامه‌ای برای همکاری در کمپانی جدیدی که فولکس‌واگن نام داشت، برای فردیناند پورشه ارسال گردید. وی نیز در این شرایط توانست مدیریت کارخانه‌های اتو یونیون و واندرر را بر عهده گیرد.

قرارداد همکاری فردیناند پورشه با کمپانی اتو یونیون در سال ۱۹۳۸ به اتمام رسید، ولی به جهت درگیر بودن آلمان در جنگ، او بیشتر وقت خود را صرف طراحی ماشین‌آلات جنگی نمود. از تولیدات زمان جنگ فردیناند پورشه برای نمونه می‌توان به تانک‌های تایگر یک و تایگر دو اشاره کرد.

در سال 1939 اولین اتومبیل پورشه ساخته شد، که عموماً از قطعات فولکس‌واگن بیتل برای آن استفاده کرده بود. این اتومبیل، پورشه 64 نام داشت.

با پایان جنگ، فردیناند و فری پورشه هر دو به اسارت فرانسوی‌ها درآمدند. فرانسوی‌ها برای آزادی هر کدام ۵۰۰ هزار فرانک مطالبه کردند؛ ولی بضاعت مالی خانواده پورشه تنها اجازه پرداخت وثیقه یکی از آن‌ها را می‌داد، بنابراین پسر، در ماه ژوئیه 1946 آزاد شد و بلافاصله راهی اتریش شد، ولی پدر در اسارت فرانسوی‌ها باقی ماند. فری پس از مدت کوتاهی، با هدف بازسازی کارخانه پدری، راهی آلمان شد، ولی پیگیری‌های او با مخالفت و پاسخ منفی از سوی نیروهای متفقین مواجه گردید.

این امر باعث شد تا وی بار دیگر به اتریش بازگردد و کارخانه کوچکی را برای ساخت پمپ آب و لوازم لوله‌کشی تأسیس کند، ولی این وضعیت به سرعت تغییر کرد. در اواسط سال 1947 در حالی‌که کمتر از 1 سال از آزادی فری نمی‌گذشت، وی با مشارکت خواهرش؛ لوئیس و همسر او آنتوان پیک (ریاست شرکت فولکس‌واگن در اواخر دهه 1930)، اقدام به راه‌اندازی شرکت پورشه هولدینگ، در اتریش نمود.

این شرکت در زمینه واردات و توزیع اتومبیل‌های آلمانی، به کشور اتریش فعالیت می‌کرد. عقد قرارداد با برخی کارخانه‌های اتومبیل‌سازی باعث شد، تا فری انگیزه ساخت یک اتومبیل را پیدا کند.

اتومبیلی که بر مبنای فولکس‌واگن بیتل در سال ۱۹۴۷ طراحی شد، پورشه ۳۵۶ نام گرفت.

پورشه ۳۵۶ دومین اتومبیلی بود، که به نام پورشه تولید می‌شد. فری در سال ۱۹۴۹ به اشتوتگارت بازگشت و کارخانه پورشه را در آنجا بنیان نهاد، سپس برای کارخانه خود، نشان شهر اشتوتگارت را انتخاب کرد.

فردیناند پورشه در اوایل دهه ۱۹۵۰ در بستر بیماری افتاد و سرانجام در سال ۱۹۵۱ درگذشت.با درگذشت فردیناند، نیمی از سهام شرکت، به فری پورشه واگذار شد و ۵۰٪ درصد از سهام آن نیز، به دختر فردیناند؛ لوئیس و همسرش آنتوان پیک، به ارث رسید.

در طول دهه ۱۹۸۰ تولید پورشه به پایین‌ترین سطح خود رسید و در این دهه، کلاس خودروهای اسپورت، بخش اعظم فروش شرکت را به خود اختصاص می‌داد.با تغییراتی که فری پورشه از سال ۱۹۷۲ در ساختار شرکت انجام داده بود، در نهایت در سال ۱۹۸۴ توانست بخشی از سهامش را در بازار بورس فرانکفورت به صورت عمومی واگذار نماید و سرمایه‌ای که از این طریق به پورشه تزریق شد، در ابتدای دهه ۱۹۹۰ به شکوفایی مجدد این کمپانی کمک فراوانی کرد.

در سال ۱۹۹۲ وندلاین وایدکینگ به مدیرعاملی شرکت پورشه منصوب شد.وایدکینگ تا سال ۲۰۰۹ سکان رهبری پورشه را در دست داشت و در مجموع، ریاست ۱۷ ساله وی بر این شرکت، پورشه را از یک شرکت زیان‌ده، به سودآورترین شرکت خودروسازی جهان، تبدیل نمود.

عقیده شرکت پورشه در محصولات،تولیدات محدود و پایین اما گران قیمت است.

پورشه دیزاین تولید کننده فندک های گازی لوکس می باشد و خریداران فراوانی در میان کلکسیون داران در سراسر جهان دارد.فندک های پورشه به سفارش آلمان و در کشور هنگ کنگ تولید میشود.از ویژگی های فندک پورشه میتوان به وزن کم، طراحی زیبا و کاربردی ، سوخت گازی ، استفاده از فیبر کربن در بدنه فندک است.فندک های پورشه به دلیل داشتن کیفیت صد در صد شعله برای روشن کردن سیگار معمولی، سیگار برگ و پیپ مناسب است زیرا در هنگام روشن کردن طعم سیگار برگ و پیپ تغییری نمی کند.

فندک های پورشه عموما دارای کیفیت بسیار یالایی بوده و در مقایسه با برندهای معروف دیگر از قیمت بالاتری برخوردار هستند.تنوع مدل های پورش در مقایسه با سایر برندها کمتر بوده اما در طراحی مدل ها فکر زیادی شده تا با همان مدل های کم بتوانند رضایت مشتری را جلب کنند و در عین حال با وجود تنوع مدلی کم ، تنوع رنگی خوبی دارند.

دوست ذاران و علاقه مندان به فندک های لوکس پورشه دیزاین میتوانند فندک و لوازم جانبی ان را از فروشگاه اینترنتی دیجی لایتر تهیه کنند. فروشگاه اینترنتی دیجی لایتر آماده است تا به شما کمک کند تا با خیالی آسوده اقدام به خرید فندک های اورجینال بفرمایید. تمامی محصولات ارائه شده در سایت با گارانتی معتبر و ضمانت اصالت کالا تقدیم شما می‌گردد تا تجربه ای بی‌نظیر از خرید فندک داشته باشید !همچنین شما میتوانید محصولات جانبی نظیر بنزین،فیتیله،سنگ ،گاز بوتان و پنبه نمد را از فروشگاه ما تهیه کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *